Ştefan Buzea – regizor

stefan buzeaRegizorul Ştefan BUZEA  are o experienţă de peste 25 de ani în domeniul animaţiei de scurt şi lung metraj. Alături de fratele său Alexandru, a crescut într-una dintre cele mai faimoase familii din industria animaţiei din România. Părinţii lui au creat binecunoscutul serial „Miaunel şi Bălănel” şi au fost primii regizori care au câştigat Marele Premiu pentru cel mai bun film de animaţie de lung metraj la Festivalul de Film Karlovy Vary pentru „Frânele nu fac minuni” şi „Vacanţă la tata”.

Ştefan a început de la vârsta de 16 ani, de pe vremea când era elev la secţia Animaţie a Liceul de Arte „Nicolae Tonitza” din Bucureşti, cu regia peliculei de scurt metraj „Ispita”, iar  în anul următor, 1992, era animatorul filmului de lung metraj  „Una Furtiva Lacrima”, produs de ANIMAFILM.

În perioada 1993-2005, a fost animator şi director de animaţie al unor seriale precum „Pătrăţel” (pentru ANIMAFILM), „Clementina e ses amis”, „Mising R”, „Luzihna”, „Pense Betes” (pentru DACODAC STUDIO), „Pelezihno”, „Boogie”(pentru ANIMADERAM), „The Three Bears” şi „La Brigada de Los Sepultureros” (pentru NEPTUNO FILMS).

În perioada 2001-2005, s-a ocupat şi de regia mai multor clipuri muzicale cu sau fără animaţie pentru importanţi artişti autohtoni precum Nicu Alifantis, 3 Sud-Est, ASIA, Giulia, Nicola etc., precum şi de reclame animate pentru mai multe branduri cunoscute în cadrul agenţiilor de publicitate Focus Publicis şi Saatchi & Saatchi.

În 2009 s-a întors la regie de animaţie cu serialul „Profesorul Tumne”, produs de VAST ANIMATION PRODUCTION, iar în 2010 a regizat filmul de animaţie „Harap-Alb” pentru Media Pro Pictures.

„Mercy Street” îi confirmă calităţile de regizor şi îi lansează o nouă provocare: prima animaţie 3D stereoscopică de lung metraj realizată în România, cu o tehnică originală, creată de el şi de fratele său, Alexandru. Lungmetrajul este realizat în stilul clasic de animație 2D, cu personaje având texturi și umbre, iar scenele sunt transformate în 3D din elemente 2D. Animația este realizată folosind un software specializat și chiar de mână, în stilul clasic. Tehnica de animație a filmului este, de fapt, o inovație la nivel mondial, care aduce un plus de creativitate și originalitate românească. Scenele de animație sunt importate în decorurile 3D, unde se realizează şi efectele vizuale, iar în final, întreaga compoziție a scenei este redată în 3D.